Semester

Tjena!

Eftersom att jag har varit på min familjs sommarställe så har jag inte kunnat uppdatera bloggen, och eftersom att emma har varit i London så har det varit väldigt tyst här på bloggen.
I Tisdags så åkte jag i allla fall hem och det var

TÄVLING MED MOLLE!!! :D
Det kommer bilder snart! Det var min moster som fottade så hon måste skicka över bilderna till mig först :P

I alla fall, hrrm.

Framridning:

En minst sagt fartfylld framridning! Gick runt med ponnyn i en timme innan jag skulle sitta upp för att han skulle coola ner sig en smula. (Svävade fram med huvvet upp i vädret och gnäggade)
Sen när det var dags att skritta fram så gick de inge vidare. Trotts en promenad på ca 1h så skenade monstret iväg i en bockserie jag sent ska glömma!
Tyckte väldigt synd om stackars Jennifer som lungt skrittade fram sin ponny i ridhuset.
Och där kommer jag och molle skenandes med mig som ryter åt honom och försöker få stopp på honom x)
Jag satt som tur var kvar hela bockserien vilket var väldigt förvånande, räknade kallt med att trilla av.

Efter ett tag lungnade han ner sig och skötte sig bra.

LC:1 Banan:

Inne på banan var vilden rätt trött men lung. Det var lite läskigt att domaren satt i en BIL. Men han skötte sig annars gallant! Skyggade faktiskt mycket mindre där än vad han gör hemma xD

Jag galopperade dock inte. Det kändes dumt att utmana ödet. och eftersom att det var blåbärs dressyr så gick de som tur var bra! Red ochså med lindor och dressyrspö inne på banan (Lindorna för att det inte fick att få av vilden dom, och spö för att han ska lära sig från början att man inte får paus bara för att man går innanför dressyrstacketet ;) Som sockan ibland får för sig -.-)

Det här var domarens ord:

Jättefin ponny m. trevlig bakbensaktivitet.
 Behöver bli stadigare i sin form och bättre inramad.
(vinglar/går på tvären) Mjuk, trevlig ridning.

Tyckte de va väldigt bra eftersom att han precis egentligen är inriden ordentligt ;)

Ha de så bra!! :D <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0