Lektion

Red lektion för Disa idag! Alltid lika kul att träna för henne. Hon är så glad och possitiv till allt och alla och har en superbra känsla för allt som har med hästar att göra. Utan henne så skulle jag fortfarande vanka runt på lätt C program och inte ha tävlat ända upp till Fei!

Cassander är väldigt possitiv till allt som har med jobb att göra och han försöker så gått han kan. Men han har en tendens till att inte hitta den där AHA tackten. Men det fick vi jobba på idag med tempoväxklingar. Jag var alltså tvungen att minska lite för att han skulle bli stadig nog i handen. Tillslut slutade han att köra upp skallen så fort jag tog i ytter och hans rygg gjorde så att fram och bakkärran sammarbetade lite. Men ack det var nog jobbigt för honom. Även om det bara är en grund som vi övade på.
Notera också att jag måste räta upp mig lite extra på honom och vara med me ytterhjälperna. Öka och minska volt, jobb,jobb!

Ser i allafall fram emot nästa vecka då jag ska rida lektion igen. :)



Jag, Frieda, Disa och hennes barn Tindra på bilden :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0