Edeby Säteri

Nu när jag är hemma tänkte jag berätta lite om mitt jobb som jag börjar på imorgon.

Jag ska jobba på Edeby säteri. Ni som inte vet så är det familjen Warg som äger gården. Ni kanske har hört talas om Kristina och Katarina Warg? Båda är väldigt framgångsrika ponnyryttare och tävlar nu stor häst.
Jag och Kajsa (Katarina) ska hjälpas åt att ta hand om stallet på vardagarna samt så ska vi rida in två hästar inför 3 års test. Ska bli riktigt spännande!
Sist jag hjälpte till att "rida" in en häst var med Viking. Men honom var jag inte med ifrån början och han hade redan blivit galopperad. Sen så jobbade jag som sagt på ett stall med islandshästar. Hon som äger gården (Lövhagen) har placeringar upp till SM och jag tror hon sattsar på EM. Men hur som helst så fick jag hjälpa till med två ungponnyer där också. Hahah, det var rena rama galningarna. Bockade varje gång man skulle sitta upp och när man red snabbare än skritt xD

Vi ska dessutom underhålla ridbana och ridhus och se till så att allt är rent och snyggt! Jag har också bestämt mig för att smörja varje dag och se till att hålla ordning i "min" sadelkammare. Det ska bli rätt så intressant ^^

Sen så ska jag såklart njuta av att inte stressa i stallet för nu har jag inga läxor att skynda hem till. Skönt!

Här är en bild på Viking, tror han var 4 där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0