Cassander

Nu har jag äntligen tagit tummen ur röven och skrivit ett inlägg om Cassander. ENJOY!

Cassander är en 7 årig, mörkbrun valack (kanske bara 6 år? Har glömt). Han är importerad av samma försäljningsstall som Frieda kommer ifrån, nämligen Team CAF. Hans ägare har haft honom i 2 år snart. Cassander står uppstallad i Djursholm i vanliga fall, men kommer till Edeby för att gå i stora hagar och ha lite semester.
Men nu har stackarn börjat jobba lite på semestern!
Hans ägare undrade nämligen om jag ville rida honom tills den 4 september för hon tyckte att jag red Frieda så bra. Klart jag tackade ja! Cassander har jag alltid tyckt om från marken för han är en riktig charmör. Han är cirka 164 cm i manken men känns mycket mindre. Behöver jag nämna att jag älskar små hästar? Känns som att rida ponny igen och jag älskar den känslan!
Han är så snäll och har aldrig gjort något ofog. Men han är lite fjantig när det gäller sopptunnor och andra hästätande monster, därför är han också väldigt lik Davy ^^. Om han har fått för sig något, då är det minsann han som ska visa vem det är som har rätt!

Jag måste faktiskt säga att han är en ganska perfekt blandning av Davy och Frieda. Han har samma färg som Frieda och är lika varsam som hon. Han tycker t.e.x. att det är mysigare att få pussar i pannan än på mulen (som Frieda). Han sköter sig i alla lägen! Sen är han ponnyaktig, precis som Davy, och han har en egen vilja så att det bara skriker om det (inom ridningen). Dessutom älskar han att göra rivstarter när man rider ut, vilket Davy var expert på ;)

Hoppas ni orkade traggla er igenom all text. Här kommer lite suddiga mobilbilder! Ska nog göra en video på honom någon dag i veckan!





Vist e han söt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0